נחלת שינחלת שי
חץ חונכות לתלמידים אתיופיים

חונכות אישית לילדים ממוצא אתיופי 

מטרת הפרויקט היא לקדם את הילדים ממוצא אתיופי (המגיעים לבית הספר במודיעין בהסעות) בפן הלימודי והחברתי, לתת להם מודלים לשאיפה, לקדם כישורים אישיים ולאפשר להם להשתלב יחד עם ילדים ישראליים בקבוצות איכות שונות בבית הספר.

הפרויקט מבוצע כבר היום למספר ילדים מצומצם ולאור החשיבות וההצלחה הרצון  הוא להרחיב אותו לעוד ילדים.

הביצוע הינו באמצעות חניכה אישית לכל ילד של חונכים במשך שעתיים בשבוע תוך כדי שעות הלימודים. התמיכה נעשית בתוך בית הספר בתיאום, תמיכה וליווי של הנהלת בית הספר.

הפעילות מתמקדת בתחום הלימודי בסיוע בתחומי לימוד בהם הילדים מתקשים, ובתחום החברתי הן בלימוד חווית המשחקים "הישראליים" והן במתן מענה לסיוע חברתי בכל נושא. החונך מהווה מעין "אח גדול" לילד תוך יצירת אוירה של אמון הדדי המאפשרת פתיחות ומתן מענה לבעיות חברתיות שונות.

הסיוע החברתי חשוב גם בסיוע בשילוב הילדים בחברה הישראלית.

במסגרת החונכות האישית, המטרה היא גם לשים לב לכישורים אישיים של הילדים בתחומים שונים ולפעול לקידומם באמצעות חוגים וכדו' בסיוע גורמי חוץ.

בנוסף, מעבר לחונכות האישית, המטרה היא ליצור קבוצות איכות שונות בשילוב עם ילדים ישראליים וכן להכיר לילדים אישי ציבור וכן אנשים מצליחים בתחומים שונים כדי לחבר את הילדים לתחומים השונים וכדי להראות לילדים שיש למה לשאוף.

כמו כן המטרה היא לחשוף את הילדים לתרבות הישראלית באמצעות ביקור במוסדות ציבור שונים כגון הכנסת, בית המשפט, אוניברסיטה וכדו'.

 
Digidam בניית אתרים טלפון: 08-9719937 | דוא”ל: risum.n.s@gmail.com