נחלת שינחלת שי
חץ פעילויות לחגים

הצגות ומרכזי למידה לקראת חגים ומועדים בלוח העברי: 


הצגות 

לקראת חוגים ואירועים בלוח העברי מדרשת נחלת ש"י מגישה סדרת הצגות איכותיות המעלות מסר מרכזי מערכי החג המתקרב.  לאחר ההצגה מוצעת

 פעילות בכתות בעקבות ההצגה והתכנים שעלו בה.

חנוכה: ההצגה עוסקת בדמותם של המכבים תושבי מודיעין כאנשי חזון הנלחמים למען יהדותם ומצפונם, תוך תיאור הלך התקופה והשתלשלות המאורעות החל מגזירותיו הקשות אנטיוכוס על היהודים.

פורים: מגילת אסתר מסקרנת במיוחד כאשר אנו מנסים להבין כיצד משתלשלים המאורעות במגילה. נראה כי חוט מקשר אחד מחבר את האירועים והדמויות. במהלך ההצגה יפגשו התלמידים עם סיפור המגילה כפי שמעולם לא נפגשו ועם דמויות מיוחדות ולא תמיד מוכרות כל כך, דרכם יבינו מי מסובב את המאורעות.

שבועות: ההצגה עוסקת במידת החסד הבאה לידי ביטוי בצורה כל כך משמעותית בסיפור מגילת רות. באמצעות הדמויות המיוחדות ילמדו הילדים מהו חסד אמיתי, מיהו הגומל חסדים ואיך כולנו יכולים להיות גומלי חסדים אם רק נרצה.
לפרטים נוספים



 
 מרכזי למידה

פעילות נוספת מיוחדת הנערכת לקראת חגים היא מרכז למידה מעוצב, המפעיל את הילדים ומהווה מקור למידה מהנה במיוחד על ענייני החג ומנהגיו. המרכז למידה כולל תחנות שונות כאשר בכל תחנה ממתינה לילדים משימה כלשהי או פעילות מיוחדת דרכה הם לומדים ומוסיפים נדבך נוסף לחג.

פסח: מרכז למידה המעביר את הילדים במסלול בו הלכו עם ישראל החל מיציאת מצרים ועד ימינו: שעבוד, יציאת מצרים, עליה לרגל לבית המקדש, וליל הסדר כפי שאנוחוגגים אותו מדי שנה בשנה. בכל תחנה יפגשו הילדים עם התקופה המיוחדת, המאפיינים שלה, המנהגים המיוחדים והחוויה.  

 

יום ירושלים: "דמויות מספרות ירושלים" הזדמנות מצוינת להכיר את ירושלים החדשה על גווניה ותקופותיה השונות. בכל תחנה נפגשים הילדים עם דמות מיוחדת המספרת להם על תקופה אחרת בסיפורה של ירושלים. בין הדמויות איתן נפגשים הילדים במהלך הפעילות: משה מונטיפיורי, ר' אריה לוין ומוטה גור.
לפרטים נוספים 

 
Digidam בניית אתרים טלפון: 08-9719937 | דוא”ל: risum.n.s@gmail.com