נחלת שינחלת שי


חץ פעילויות שיא מיוחדות לאורך השנה

מפגשי ליווי והעשרה לתוכנית תרבות ישראל ומורשתו לכיתות ה-ו:
מפגשי שיא חווייתיים ומהנים המהווים השלמה ותוספת לתוכנית משרד החינוך הנלמדת בכיתות. לכיתות ה' - סמלי המדינה, מחזור הזמנים, ארץ ישראל במדרש ובאגדה, ירושלים בירת ישראל.  לכיתות ו' - בני מצווה, אחריות ומחויבות, מגילת העצמאות, בית כנסת.


מסיבת תורה

מתוך רצון להעצים את חווית קבלת התורה ולחדד את משמעותה, אנו מציעים 2 אופציות לחגיגת קבלת החומש המשתלבות עם תוכנית בית הספר:  

אופציה א: סרטונים להקרנה במהלך מסיבת החומש – 3 סרטונים אותם ניתן לשלב במהלך הטקס הבית ספרי. הראשון מספר על השתלשלות התורה בעם ישראל לאורך התקופות, השני הוא צילום של הרב ישראל מאיר לאו (הרב הראשי לשעבר) מברך את הילדים החוגגים והשלישי עוסק בשאלה מהי התורה בשבילי ובסופו מצגת של תמונות הילדים עם ספרי תורה (הצילום והעריכה תחת אחריותנו)

אופציה ב : פעילות תחנות חווייתית – 4 תחנות פעילות חווייתיות – יצירה, מפגש עם סופר סתם והתנסות בכתיבה על קלף עם נוצה ודיו, חידות בספר בראשית והכנת אותיות מתוקות מבצק סוכר.

ניתן לשלב בין 2 האפשרויות או לבחור אחת מתוכן. את פעילות התחנות ניתן לקיים במתכונת מיוחדת בשיתוף ההורים.  

 

ערבי הורים וילדים:

פעילות משותפת הורים וילדים הכוללת הצגה, לימוד משותף ופעילות יצירה.

ניתן לקיים ערבי הורים וילדים סביב מגוון של נושאים – חגים: חנוכה, ט"ו בשבט, יום המשפחה או בנושאים שונים על פי בקשת בית הספר.

 

ביקור בבית כנסת

בית הכנסת היווה מקום מרכזי בחיי הקהילה היהודית לאורך התקופות. בביקור בבית הכנסת נחבר את התלמידים למרכזיותו בחיי העם היהודי כמקום כינוס וכמקום תפילה ובקשת בקשות. נחשוף את התלמידים למבנה ביה"כ ואביזריו – ארון הקודש, בימה, ספר תורה, טלית ונעסוק בנושא התפילה ומהותה.

 

"לקראת שבת"

פעילות קבלת שבת בימי שישי. נלמד על מהותה של השבת כיום מנוחה ונטעם מעט מאווירת השבת באמצעות שירים, סיפורים, הצגות ואפיית חלות.     

 

"פנינים" – תוכנית בת מצווה     

תוכנית בת מצווה המתקיימת בשעות אחר הצהרים ומיועדת לבנות הרוצות ללמוד, להעמיק ולחוות קצת יותר לקראת המאורע המשמח.

הפעילות מורכבת מ12 מפגשים העוסקים בנושאים שונים כגון: זהות אישית, חיים של משמעות, אחריות והתבגרות, המשפחה ואני, מעגל החיים היהודי ועוד...  בכל מפגש לימוד והפעלות חווייתיות ומהנות במיוחד.

 
Digidam בניית אתרים טלפון: 08-9719937 | דוא”ל: risum.n.s@gmail.com