נחלת שינחלת שי
חץ פעילויות מיוחדות סביב מעגל השנה

חגי תשרי – 2 שיעורים חווייתיים הפותחים את השנה:

שיעור 1: ראש השנה ויום כיפור – תחילת שנה מביאה עימה תקוות ורצון לשינוי לטובה.

דרך מנהגי וסימני החג, נלמד עם התלמידים כיצד חגי תשרי הם בעצם חלון הזדמנויות לשיפור המעשים ופתיחת דף חדש.

שיעור 2 – סוכות: לקראת חג הסוכות נלמד יחד עם התלמידים את מסרי האחדות והשלום שמנהגי החג מלמדים אותנו.

לקראת יום ז' בחשוון: יום שאילת גשמים. נעסוק במשמעות הגשם בחיינו ועל משמעותה של נתינה הדדית וכן נעלה למודעות את נושא החיסכון במים. 

יום הזיכרון ליצחק רבין: פעילות מיוחדת לכתות ד ומעלה:

חז"ל אמרו: "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות" השוני והמגוון הם מהמאפיינים הבולטים של החברה הישראלית. נלמד על מהותו של השוני ועל הצורך שלנו ללמוד לקבל ולכבד כל אדם באשר הוא. פעילות מיוחדת בשילוב קטעי סרטים.

חנוכה: חנוכה הוא חג המרובה במסרים - מעטים מול רבים, אור מול חושך וגבורה יהודית. כל זאת ועוד באים לידי ביטוי בהצגה חינוכית מקסימה ומשעשעת.   

ט"ו בשבט: בחג האילנות וחגה של ארץ ישראל, נקיים סדר ט"ו בשבט ליד שולחנות ערוכים כל טוב מפרותיה של הארץ ובאמצעות הצגות, שירים וסיפורים נלמד על מהותו של ט"ו בשבט ועל שבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל.

עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי – ביום בו מציינים את מותם של מיליוני יהודים ואת היום בו החל חורבן בית המקדש, נלמד על בית המקדש כמרכז רוחני המאחד את כל העם, ועל הסיבה שבגינה נחרב – שנאת חינם. נלמד כיצד נבנה חברה המבוססת על אהבת חינם, כבוד הדדי, פרגון ונתינה

יום המשפחה: "בלי חיי משפחה לא ייבנה עם"  )א.ד. גורדון(

במפגש חוויתי נלמד ונעצים את מקום המשפחה בעם היהודי. נלמד להכיר את חשיבות המשפחה, משמעות השלום בבית, כיבוד ההורים והכרת הטובה שאנו חייבים להם להם. שיעור חד פעמי מהנה וחווייתי.

* ניתן לקיים את הפעילות במסגרת ערב הורים וילדים.

פורים: הצגה משעשעת ומהנה המספרת את סיפור המגילה. בעזרתה נבין על מה ולמה השמחה, מהי גאווה יהודית ומה כוחה של האחדות בעם ישראל.

פסח: פסח לאורך הדורות. מרכז למידה חווייתי המעביר את הילדים בין תחנות שונות במסלול בו הלך עם ישראל החל מיציאת מצרים ועד ימינו: שעבוד, יציאת מצרים, בית המקדש, גלות ועד לימינו. בכל תחנה נציין ונחגוג את החג כפי שהיו חוגגים אותו באותה התקופה. נלמד על המאפיינים, המנהגים המיוחדים והחוויה המיוחדת של כל תקופה.  

יום הזיכרון ויום העצמאות - אחרי אלפיים שנה יש לעם ישראל מדינה! נלמד על הקשר המיוחד בין עם ישראל ארץ ישראל ועל המשמעות של הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

יום ירושלים: "דמויות מספרות ירושלים" הזדמנות מצוינת להכיר את ירושלים החדשה על גווניה ותקופותיה השונות. במרכז הלמידה נפגשים הילדים בכל תחנה עם דמות מיוחדת המספרת להם על תקופה אחרת בסיפורה של ירושלים. דרך הסיפורים נבין מה סוד קסמה של העיר ומדוע נבחרה להיות עיר הבירה של מדינת ישראל.

שבועות: מגילת רות אותה אנו קוראים בשבועות מכונה גם מגילת החסד. בפעילות מיוחדת לקראת חג השבועות נעסוק במידת החסד - ננסה יחד להבין מהו חסד אמיתי, מיהו הגומל חסדים ואיך כולנו יכולים להיות גומלי חסדים אם רק נרצה. 

חופשה זה"ב: לקראת היציאה לחופש הגדול. הצגה מיוחדת בשיתוף הקהל בה נלמד יחד את כללי הזהירות והבטיחות בבית ובדרכים על מנת שתהיה לכולנו חופשה נעימה ובטוחה. 




 
Digidam בניית אתרים טלפון: 08-9719937 | דוא”ל: risum.n.s@gmail.com